پخش زنده بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا + تماشای آنلاین افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی پشت بامی کشور در مجموعه موج های آبی مشهد + فیلم یازدهمین تقابل نکونام با تراکتوری‌ها| درانتظار پنجاه و پنجمین بازی اولین تقابل اوسمار با مورایس| آمار‌ها به نفع مرد پرتغالی دفاع اوسمار از تعویض‌هایش مقابل آلومینیوم اراک یزد میزبان والیبال جام باشگاه‌های آسیا شد فرش مشهد میزبان لیگ بسکتبال جوانان کشور مبارزه کاراته‌کاران خراسان‌رضوی در آسیا تاریخ و ساعت بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر | عیارسنجی اوسمار تاریخ و ساعت بازی تراکتور و استقلال در لیگ برتر | تراکتور برای پرسپولیس بازی می‌کند! جریمه ۲۰۰ میلیونی تراکتور بازرسی هم به مسئله انتخابات هیئت فوتبال خراسان رضوی ورود کرد؛ دست نگه دارید، غیرقانونی است! شکست استقلال مطهری را بیمه می کند حضور بیرو مقابل سپاهان قطعی شد نکونام باز هم علیه خطیر سپاهان آخرین شانس اوسمار برای سرمربی‌گری پرسپولیس؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی بارسلونا و والنسیا| حضور در اروپا قطعی شد تعویض کاپیتان های پرسپولیس مقابل سپاهان خروج بردیا سعادت از لیست تیم ملی والیبال اوسمار روی بیرانوند ریسک می‌کند؟
سرخط خبرها

نگاهی به ردصلاحیت اصفهانیان و بهاروند برای انتخابات فدراسیون| پای پرونده ویلموتس در میان است؟!

  • کد خبر: ۵۸۳۱۲
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
نگاهی به ردصلاحیت اصفهانیان و بهاروند برای انتخابات فدراسیون| پای پرونده ویلموتس در میان است؟!
حاشیه‌های عجیبی حول رد‌صلاحیت بهاروند و اصفهانیان، ۲ عضو بلند‌پایه کنونی فدراسیون شنیده می شود و مشخص نیست ایا واقعا این ردصلاحیت‌ها به خاطر پرونده ویلموتس است یا ماجرای دیگری در میان است؟
به گزارش شهرآرانیوز، تا روز گذشته گمانه‌زنی‌های زیادی درباره تأیید‌صلاحیت نامزد‌های فدراسیون فوتبال وجود داشت تا اینکه بامداد دیروز سایت رسمی فدراسیون فوتبال در خروجی خود نام ۶۹ فر‌د تأیید‌صلاحیت‌شده را منتشر کرد؛ فهرستی که علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا برخلاف شایعات در آن جای دارند، اما ۲ عضو بلند‌پایه کنونی فدراسیون نه! در این فهرست طولانی، ۴ نفر برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون تأیید‌صلاحیت شده‌اند. کیومرث هاشمی که شایعات زیادی درباره حمایت وزارت ورزش از او وجود دارد، مصطفی آجرلو مدیرعامل سابق پاس و تراکتور، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم عضو سابق هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال و علی کریمی.
 
نکته جالب این فهرست، ردصلاحیت‌شدن حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ و سرپرست کنونی فدراسیون فوتبال است که موجب تعجب همگان شده است. بهاروند علاوه بر اینکه برای ریاست فدراسیون ثبت‌نام کرده بود، نایب‌رئیس اول عزیزی‌خادم هم بود و حالا با غیبتش، تیم عزیزی‌خادم در کنار نایب‌رئیس دوم (قنبرزاده- انصراف) نایب اول هم نخواهد داشت.
 
این‌همه در‌حالی است که علی کریمی با تیم کامل به استقبال انتخابات می‌رود و درحالی‌که گمانه‌زنی‌های زیادی درباره ردصلاحیت خود او و مهدی مهدوی‌کیا وجود داشت، هر دو امکان حضور در انتخابات را دارند. مصطفی آجرلو نیز با تیم خود متشکل از حسن نصر‌اصفهانی، سعید (امیرحسین) فتاحی و لیلا محمدیان وارد کارزار خواهد شد. کیومرث هاشمی نیز با علی رحیمی، غلامرضا بهروان و پریا شهریاری پای به کارزار خواهد گذاشت.

داستان عجیب ساکت، طالقانی و مهدوی‌کیا

بررسی فهرست تأیید‌شده‌های انتخابات فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد برای ۳ نامزد انتخابات، اول نامشان قید شده و بعد نام‌خانوادگی. درخصوص ۶۶ نامزد دیگر، اول نام‌خانوادگی و بعد نام در فهرست نوشته شده است. عبدالکاظم طالقانی (ردیف ۳۸)، محمدرضا ساکت (ردیف ۵۲) و مهدی مهدوی‌کیا (ردیف ۵۹)، سه نامزدی هستند که انشای متفاوت نام آن‌ها در فهرست تأیید‌شده‌ها مشهود است. گویا صلاحیت طالقانی، ساکت و مهدوی‌کیا در لحظات آخر تأیید شده است و سرنخی که فهرست فدراسیون به ما می‌دهد، این موضوع را تأیید می‌کند.

موضوع عبدالکاظم طالقانی و محمدرضا ساکت به ماجرای مارک ویلموتس برمی‌گردد. عبدالکاظم طالقانی در آن زمان عضو هیئت‌رئیسه فد‌راسیون فوتبال بوده و محمدرضا ساکت نیز دبیر‌کلی فدراسیون را بر‌عهده داشته است. از مدت‌ها قبل زمزمه‌های جلوگیری از حضور افرادی که در قرارداد ویلموتس نقش داشتند، در انتخابات فدراسیون فوتبال به گوش می‌رسید. تأیید‌صلاحیت ساکت و طالقانی نیز به‌همین‌دلیل با، اما واگر مواجه شد.

با‌وجود‌این یکی از خبرگزاری‌ها مدعی شده تأیید‌صلاحیت طالقانی و ساکت، ارتباطی با ماجرای مارک ویلموتس نداشته است؛ البته این ادعا اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از شکایت افراد ردصلاحیت‌شده به نهاد‌های بین‌المللی فوتبال است. این احتمال وجود دارد که برخی از افرادی که صلاحیت آن‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال رد شده، با تکیه بر ادعای دخالت نهاد‌های غیرورزشی در رد‌صلاحیت آن‌ها، به فیفا شکایت کنند. ماجرای پرونده مارک ویلموتس به مجلس شورای اسلامی کشیده شده است و گویا برای مجازات افرادی که در قرارداد ویلموتس نقش داشتند نیز احکامی صادر شده است.
 
حال برای جلوگیری از اقدام تلافی‌جویانه برخی رد‌صلاحیت‌شده‌ها، ادعای ربط‌نداشتن تأیید‌صلاحیت با موضوع مارک ویلموتس مطرح می‌شود. حتی گفته می‌شود برای عبدالکاظم طالقانی و محمدرضا ساکت پیامکی مبنی‌بر رد‌صلاحیت نیز ارسال شده بود. در‌هر‌حال این ۲ عضو که اولی هنوز هم عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال است و دومی مدیرعامل باشگاه سپاهان، در انتخابات حضور خواهند داشت.

مسئله مهدی مهدوی‌کیا متفاوت است. زمان ثبت‌نام برای انتخابات مهدی مهدوی کیا در ایران حضور نداشت و برادرش به نمایندگی از او ثبت‌نام را انجام داد. تأیید‌صلاحیت مهدوی‌کیا به‌دلیل نقص مدارک به لحظات آخر کشیده شد، اما در‌نهایت مشکلی پیش نیامد و مهدوی‌کیا در انتخابات حضور خواهد داشت.

اصفهانیان: به ردصلاحیت خودم اعتراض می‌کنم

یکی از کسانی که صلاحیت او برای شرکت در انتخابات آتی ریاست فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت‌رئیسه تأیید نشده، فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران است. این اتفاق در‌حالی رخ داده است که فریدون اصفهانیان هم‌اکنون ریاست یکی از کمیته‌های مهم فدراسیون فوتبال را برعهده دارد؛ کمیته داوران و یکی از اعضای هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال نیز به حساب می‌آید. فریدون اصفهانیان رد‌صلاحیت خود را تأیید می‌کند، اما علاقه‌ای ندارد درباره چرایی آن حرف بزند؛ آیا رد‌صلاحیت او به‌خاطر نقش‌داشتن در پرونده جذب مارک ویلموتس بوده است؟
 
او در پاسخ به این سؤال می‌گوید: اجازه بدهید فعلا در‌این‌باره اظهار‌نظری نداشته باشم. من پیگیر رد‌صلاحیت خود هستم و به رأی صادرشده اعتراض خواهم زد؛ اما فعلا چیزی در‌این‌باره برای گفتن ندارم. البته رد‌صلاحیت فریدون اصفهانیان ممکن است به‌خاطر بازنشستگی هم باشد. هر چند پیش‌تر به این نکته اشاره شد که حضور بازنشسته‌ها تنها در ۳ سمت ریاست، دبیر‌کلی و خزانه‌داری ممنوع است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->